Blog

Kripto petak #21: Šta sve možete da kupite za kripto? Jelo, piće, dijamante, ali ne i oglašavanje na TikToku

16.07.2021. / Autor: Ranko Trifković / Kategorija: Kripto petak

U današnjem izdanju Kripto petka, saznajte kako da kriptom kupite piće u španskim restoranima, koliki dijamant možete da kupite Bitkoinom ili Etiriumom, kao i dokumentarcu koji se trenutno snima o Vitaliku Buterinu i Aji Mijagući.


Madridski barovi i restorani prešli na kripto

Turizam je jedna od grana privrede koja je u svakoj zemlji teško pogođena pandemijom. Posebno su propatili turistički objekti zemalja tradicionalno okrenutih ovoj industriji.

Stoga je grupa najelitnijih madridskih restorana i barova uz pomoć španske blokčejn-firme 2gether stvorila foodcoin. Šta je sad pa to? Zapravo, vrlo pametan miks loyalty-programa kao i ojačavanja lokalne ekonomije. Mnogi ugostiteljski objekti počeli su da nude posetiocima priliku da plate u ovoj lokalnoj kriptovaluti, a za plaćanje u evrima, takođe se dobijaju foodcoin tokeni koji obezbeđuju besplatno piće ili neke prateće usluge.

Na ovaj način ne samo da se nagrađuje lojalnost korisnika, ostvaruju popusti već i ojačava ovo ekonomsko mikrookruženje. 

Više pojedinosti prenosi Europe World News…

Dživovski dijamant plaćen kriptovalutom

Kako Njujork Post javlja, na aukciji održanoj prošle nedelje prodat je besprekoran dijamant od 101.38 karata vredan preko 12 miliona dolara.

Naravno, prodaja je održana u slavnoj aukcijskoj kući Sotebis. Dijamant poznatiji kao The Key 10138, jasno zbog vrednosti, veličine guščijeg jajeta, jedan je od svega desetak u svetu koji vrede preko stotinu karata.

Premda se cena može činiti astronomskom, zapravo je ispala prilično loša za prodavca, s obzirom na to da je procenjen na petnaestak miliona. Sotebis je objavio da će primiti uplate u bitkoinima ili etereumu, te je tajanstveni kupac tako i učinio, premda nije otkriveno u kojoj valuti je transakcija izvršena.

Evo šta detaljnije kaže Njujork Post…

TikTok protiv kriptovaluta

Ako ste mlađi od 30 verovatno više niste na Fejsbuku osim onako slučajno kao neku vrstu obavezne adrese na društvenim mrežama. No, Instagram odavno više nije centar akcije koja se preselila na TikTok. 

Stoga influenseri uglavnom sve više koriste ovu platformu za svoje… pa, šta god da to influenseri zapravo rade. Tek, tu skoro TikTok je objavio da neće više prihvatati dozvoliti oglase za kripto-investicije na svojoj platformi. Štaviše, zabranili su svaku vrstu promocije kriptovaluta.

U tom smislu, kripto-svet je izjednačen sa piramidalnim šemama, prevarama i drugim špekulativnim aktivnostima. U svoju odbranu tvrde da je populacija na TikToku uglavnom mlada (čitaj, maloletnici i omladina), te da je ovaj potez iznuđen u svetlu mnoštva nedužnih žrtava.

Time se TikTok pridružio Fejsbuku i Guglu, koji je doduše popustio svoje mere donete 2018. godine.

Vest prenosimo sa portala Cryptopotato…

Zombi apokalipsa dolazi u The Sandbox

Ček, ček, šta je sad ovo! Otkud zanimanje kripto-vesti za zombije? Ponajpre stoga što je The Sandbox novo svetsko čudo kripto-gejminga. A zatim i zbog franšize “Okružen mrtvima” (Walking Dead).

The Sandbox je igra, nešto kao, Minecraft na blokčejnu. Igrači su u ulozi svemogućih bogova koji stvaraju nove univerzume. Decentralizovana mreža tih univerzuma omogućava da svaki igrač bude kreator, te da sadržaj koji stvara i monetizuje, naravno, putem kriptovaluta. Animoca Brands sakupila je 2.5 miliona dolara investicija za ovu igru, a onda je i gigant industrije igara Square Enix uložio još 2 miliona u kešu i kriptovalutama. Do danas ukupna vrednost projekta narasla je na milijardu dolara.

Čim neko ima, daj mu još. Po tom principu svi sad hoće da sarađuju sa Sandbox-om, te se javila kompanija Skybound Entertainment, vlasnici franšize “Okružen mrtvima”. S obzirom na to da je zombi-apokalipsa česta tema svetova u ovoj igri, svi se slažu da je napravljen dobar dogovor.

E sad, šta tačno od sadržaja iz TV serije će ući u igru nije još poznato, ali pominju se olakšice za one kreatore koji žele da pozajme sadržaje, kao i otvaranje tematskog sveta po motivima ove serije. 

Zanimljivo je da su svi objekti u igri već NFT-ovi, kao i nove kreacije, čime se značajno omogućava monetizacija kreativnih sadržaja.

Iscrpnije na sajtu Venturebeat…

Vitalik Buterin i Aja Mijaući dobijaju dokumentarac

Nastanak Ethereuma svakako je svetski događaj koji zaslužuje da bude opevan, te se dokumentaristički tim sprema da skupi sredstva, naravno u ETH-u.

“Ethereum: The Infinite Garden” govoriće o nastanku Ethereum fondacije, o Vitaliku i Aji kao istaknutim ličnostima, te o revolucionarnom konceptu svetske mašine (Ethereum Virtual Machine). Ekipa okupljena oko studija Optimist upustila se u ovu produkciju i zaljubila u svet kriptovaluta. 

Stoga su odlučili da sredstva za snimanje sakupe u – ETH-u. Prva runda finansiranja održaće se na platformi Mirror, baš dok čitate ovu vest. Cilj im je da sakupe 750 ETH, to jest, negde oko milion i po dolara. Do sada su sakupili već stotinak ethereum novčića.

Jedan od autora čak je ponudio da izvršni producent filma bude zajednica (DAO), uzbuđen što bi to mogao biti značajan precedent u spajanju upravljanja jednim umetničkim projektom. Naravno, da bi pospešili zanimanje publike za investiranje, napravili su i prigodna umetnička dela koja su na NFT-u, a prihod od prodaje pridodaće se budžetu projekta.

Celu vest donosi Coindesk…

 

Comment section

0 comments

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *