U svetu tehnologije, a pogotovo u blockchain svetu, često se susrećemo sa pričama o tome kako su pojedini trendovi “mrtvi.” NFT tehnologija je, naravno, često žrtva ovakvih zaključaka. Ali, ‘McDonald’s x Doodles’ saradnja pokazuje koliko brzo i koliko snažno ova tehnologija može da pronađe novi život.
Saradnja, koja je počela u novembru 2024, izrodila je preko 100 miliona McCafé čaša ukrašenih unikatnim Doodles dizajnom, koje su dostupne u restoranima širom SAD-a. Međutim, ovo nije samo estetski projekat – čaše su deo šire digitalne strategije. Kupci koji naruče piće putem McDonald’s aplikacije dobijaju pristup ekskluzivnim digitalnim poklonima, kao što su digitalni predmeti za Doodles avatare ili pristup novom animiranom Doodles sadržaju.
*Prijava na radionicu NFT tehnologija u svetu umetnosti*
Ono što je posebno zanimljivo jeste kako ovakav potez spaja dva naizgled različita sveta – tradicionalni brend i digitalne inovacije. Ovo nije samo promocija Doodles umetnosti već i način da se NFT kultura približi široj publici koja možda nije deo kripto zajednice. Jer sličice su ipak zabavnije od ‘dosadnih tokena’ koje široki auditorijum ne razume. Na ovaj način, McDonald’s uvodi NFT tehnologiju u svakodnevni život, preko nečega tako jednostavnog i poznatog kao što je čaša kafe.
Thank you @dark0eth for visiting community in #Belgrade@NovaIskra! It really meant a lot 🔥
Day after we continued with our lectures at the University @bc_lab_ with @ecd_RS & @hartverse team delivering to artists and master students at the Faculty of Organizational Sciences.… pic.twitter.com/j9o7OdI0qi
— Ivana On The Block (@IvanaOnTheBlock) December 1, 2024
Testiranje granica
Veliki brendovi, poput McDonald’s-a, sve češće istražuju mogućnosti koje NFT-i pružaju. Za njih, ovo nije samo eksperiment, već i način da testiraju kako će publika reagovati na digitalne kolekcionarske predmete u svakodnevnoj upotrebi. Jedna od najvećih prednosti brenda poput McDonald’s-a je mogućnost eksperimentisanja sa blockchain tehnologijama bez velikog rizika po reputaciju. Čak i u slučaju potpunog neuspeha, globalni imidž McDonald’ brenda ostaje netaknut, jer njihova baza lojalnih korisnika i široko prepoznatljiva ponuda pružaju stabilnost kakvu retko koji brend može da priušti. Kampanja “Good Mornin’” pokazuje kako NFT može da bude više od digitalnog umetničkog dela – on može postati deo šireg potrošačkog iskustva.
gm✨the Doodles community is about to get a lot bigger
we’ve partnered with @McDonalds to spread a little joy this holiday season — with over 100 million limited-edition McCafé x Doodles Holiday cups launching at participating McDonald’s across the U.S.
coming 11/18 pic.twitter.com/s8i71jtBwz
— doodles (@doodles) November 14, 2024
Ova saradnja je takođe pratila i druge kreativne inocijative. Limitirane kolekcije fizičkog mercha spojile su prepoznatljive McDonald’s simbole sa Doodles umetnošću, dok su digitalne kolekcije za Doodles avatare dodatno proširile interaktivno iskustvo za fanove. Ovo je sjajan primer kako NFT tehnologija može da se koristi ne samo za privlačenje pažnje već i za stvaranje dublje povezanosti sa brendom.
Evolucija, a ne trenutni hir
Ako se osvrnemo na istoriju Bitcoina, možemo da naučimo važnu lekciju – velike inovacije prolaze kroz cikluse rasta i skepticizma pre nego što pronađu svoje pravo mesto u društvu. NFT tehnologija, uprkos trenutnom sentimentu, nije izuzetak. Svaka ovakva saradnja, poput ‘McDonald’s x Doodles’, doprinosi njihovoj transformaciji iz “kripto igračke” u alat koji može da oblikuje industrije poput zabave, marketinga i trgovine.
Da li je NFT (prava) umetnost?
Šta nas očekuje?
‘McDonald’s x Doodles’ saradnja nije samo pokazatelj mogućnosti NFT tehnologije – ona je i inspiracija za druge brendove. Ovo je jedan od onih trenutaka kada možemo da zamislimo svet u kojem NFT kolekcije postaju deo svakodnevnog života, od digitalnih avatara do brendiranih proizvoda na policama prodavnica.
Ako je danas reč o čašama za kafu, pitanje koje se nameće jeste – šta je sledeće? Koliko daleko NFT tehnologija može da ide kada se spoji sa kreativnošću i vizijom velikih brendova? Jedno je sigurno – NFT tehnologija nije mrtva. Ona je u procesu transformacije i evolucije, spremna da prežive sve “smrti” koje je očekuju, baš kao što je to učinio Bitcoin.
Autor: Marko Savić
Comment section
0 comments