Dok se digitalne valute sve više integrišu u svakodnevni život i poslovanje, ovonedeljni Kripto petak donosi uvid u najnovije korake koje preduzimaju centralne banke, evropske institucije i globalne korporacije. Od Španije koja podržava digitalni evro, preko EU koja teži digitalizaciji svoje birokratije, do inovacija u kripto marketingu i trgovini – zaronimo zajedno u najaktuelnije događaje koji oblikuju budućnost kripto sveta.
Centralna banka Španije navija za digitalni evro
Banco de Espana, centralna banka Španije, odlučila je da zauzme pozitivan stav po pitanju evropske CBDC valute – digitalnog evra. Ove nedelje objavili su dokument koji pojašnjava prednosti digitalne valute.
Ponajpre ističu praktičnost upotrebe digitalnog evra kao jedinstvenog sredstva plaćanja u celoj evrozoni, omogućava bolje integracije elektronskih platnih sistema u svakodnevicu, te digitalne transakcije koje postaju sve prisutnija realnost, istovremeno čineći ceo proces bezbednijim i robusnijim.
Evropa želi da “popravi” birokratiju upotrebom blokčejn tehnologija
Evropska unija postaje sinonim za visoko birokratizovano društvo. Posebnu prepreku u smanjivanju nepotrebne birokratije igraju ulogu različiti, reklo bi se – raspareni sistemi u nekim zemljama, koji su veoma zastareli i usporeni.
Novi izveštaj EU stavlja digitalizaciju u vrh prioriteta ističući da: “Javna uprava mora da usvoji digitalne tehnologije kao deo nephodnih promena u načinu na koji funkcioniše”. Blokčejn tehnologije ne samo da nude prednosti kao što su prekogranična plaćanja, već u sistem javne uprave može da donese veću transparentnost.
Ceo tekst izveštaja nalazi se ovde…
Tri učestale greške u kripto marketingu na koje ukazuje britansko zakonodavstvo
Britansko regulatorno telo za finansijsko poslovanje, FCA (Financial Conduct Authority) nezavisna je organizacija stara se o tome da se učesnici u finansijskom sektoru ponašaju po zakonima i kodeksima branše.
Početkom meseca počela je primena nove regulative u kripto marketingu, a ove nedelje u blogu identifikovali su tri najčešće greške koje čine oni koji se promocijama i reklamama obraćaju javnosti u smislu kripto marketinga. Nedovoljno jasno istaknuti rizici u smislu bezbednosti, zatim u smislu finasijskog rizika, kao i rizici specifični za kripto proizvode navode se kao najveći problem marketinga u toj industriji.
Ceo tekst objave se nalazi ovde…
Prvi međunarodni trgovinski ugovor o kupovini sirove nafte sproveden putem digitalnog juana
Kineska centralna banka privodi kraju testiranje e-CNY, odnosno digitalnog juana. Pred Azijske Igre forsirali su upotrebu ove CBDC valute u svakodnevnim transakcijama za robe i usluge. No, u svojevrsnom precedentu, državna firma PetroChina sklopila je međunarodni dogovor u vezi sa trgovinom sirove nafte koji je u potpunosti obavljem upotrebom – digitalnog juana.
Šangajska berza gasa i nafte (SHPGX) objavila je da je PetroChina kupila milion barela sirove nafte, ali tačan iznos u juanima i prodavac nisu obznanjeni. Ovo je prva kupovina digitalnom valutom u naftnoj industriji, a prekogranična upotreba digitalnog juana dostigla je preko bilion dolara.
Vodafon i Chainlink predstavili novo blokčejn rešenje za svetsku trgovinu
Lanci snabedvanja svetske trgovine istovremeno su veoma složeni, veoma zamršeni, ali stoga i veoma osetljivi što je pokazao i incident kontejnerskog broda koji je zagušio prolaz kroz Suecki kanal i ozbiljno usporio promet na svetskom nivou.
Ali i bez takvih incidenata, usklađivanje dokumentacije, bezbednosni protokoli, praćenje i logistika nanose dovoljno glavobolja svetskoj trgovini. Vodafone se udružio sa kompanijama Chainlink, Sumitomo Corporation i InnoWave kako bi pokrenuli inicijativu za poboljšanje u sektoru razmene ključne trgovinske dokumentacije, sa fokusom na blokčejn rešenja, njihovu bezbednost i interoperabilnost.
Comment section
0 comments