Dok se digitalne valute sve više integrišu u svakodnevni život i poslovanje, ovonedeljni Kripto petak donosi uvid u najnovije korake koje preduzimaju centralne banke, evropske institucije i globalne korporacije. Od Španije koja podržava digitalni evro, preko EU koja teži digitalizaciji svoje birokratije, do inovacija u kripto marketingu i trgovini – zaronimo zajedno u najaktuelnije događaje koji oblikuju budućnost kripto sveta.
![]()
Centralna banka Španije navija za digitalni evro
Banco de Espana, centralna banka Španije, odlučila je da zauzme pozitivan stav po pitanju evropske CBDC valute – digitalnog evra. Ove nedelje objavili su dokument koji pojašnjava prednosti digitalne valute.
Ponajpre ističu praktičnost upotrebe digitalnog evra kao jedinstvenog sredstva plaćanja u celoj evrozoni, omogućava bolje integracije elektronskih platnih sistema u svakodnevicu, te digitalne transakcije koje postaju sve prisutnija realnost, istovremeno čineći ceo proces bezbednijim i robusnijim.
Evropa želi da “popravi” birokratiju upotrebom blokčejn tehnologija
Evropska unija postaje sinonim za visoko birokratizovano društvo. Posebnu prepreku u smanjivanju nepotrebne birokratije igraju ulogu različiti, reklo bi se – raspareni sistemi u nekim zemljama, koji su veoma zastareli i usporeni.
Novi izveštaj EU stavlja digitalizaciju u vrh prioriteta ističući da: “Javna uprava mora da usvoji digitalne tehnologije kao deo nephodnih promena u načinu na koji funkcioniše”. Blokčejn tehnologije ne samo da nude prednosti kao što su prekogranična plaćanja, već u sistem javne uprave može da donese veću transparentnost.
Ceo tekst izveštaja nalazi se ovde…
Tri učestale greške u kripto marketingu na koje ukazuje britansko zakonodavstvo
Britansko regulatorno telo za finansijsko poslovanje, FCA (Financial Conduct Authority) nezavisna je organizacija stara se o tome da se učesnici u finansijskom sektoru ponašaju po zakonima i kodeksima branše.
Početkom meseca počela je primena nove regulative u kripto marketingu, a ove nedelje u blogu identifikovali su tri najčešće greške koje čine oni koji se promocijama i reklamama obraćaju javnosti u smislu kripto marketinga. Nedovoljno jasno istaknuti rizici u smislu bezbednosti, zatim u smislu finasijskog rizika, kao i rizici specifični za kripto proizvode navode se kao najveći problem marketinga u toj industriji.
Ceo tekst objave se nalazi ovde…
Prvi međunarodni trgovinski ugovor o kupovini sirove nafte sproveden putem digitalnog juana
Kineska centralna banka privodi kraju testiranje e-CNY, odnosno digitalnog juana. Pred Azijske Igre forsirali su upotrebu ove CBDC valute u svakodnevnim transakcijama za robe i usluge. No, u svojevrsnom precedentu, državna firma PetroChina sklopila je međunarodni dogovor u vezi sa trgovinom sirove nafte koji je u potpunosti obavljem upotrebom – digitalnog juana.
Šangajska berza gasa i nafte (SHPGX) objavila je da je PetroChina kupila milion barela sirove nafte, ali tačan iznos u juanima i prodavac nisu obznanjeni. Ovo je prva kupovina digitalnom valutom u naftnoj industriji, a prekogranična upotreba digitalnog juana dostigla je preko bilion dolara.
Vodafon i Chainlink predstavili novo blokčejn rešenje za svetsku trgovinu
Lanci snabedvanja svetske trgovine istovremeno su veoma složeni, veoma zamršeni, ali stoga i veoma osetljivi što je pokazao i incident kontejnerskog broda koji je zagušio prolaz kroz Suecki kanal i ozbiljno usporio promet na svetskom nivou.
Ali i bez takvih incidenata, usklađivanje dokumentacije, bezbednosni protokoli, praćenje i logistika nanose dovoljno glavobolja svetskoj trgovini. Vodafone se udružio sa kompanijama Chainlink, Sumitomo Corporation i InnoWave kako bi pokrenuli inicijativu za poboljšanje u sektoru razmene ključne trgovinske dokumentacije, sa fokusom na blokčejn rešenja, njihovu bezbednost i interoperabilnost.
Comment section
0 comments