U novom izdanju Kripto petka saznajte kakvi su planovi Japana za digitalizaciju njihove nacionalne valute, sa kojim „meme“ coinom je FK Napoli potpisao saradnju i pročitajte šta se krije iza ogromne kupovine digitalnog zamljišta za 2,8 miliona dolara.
CBDC na japanski način
Premda je vladajuća partija najavila digitalni jen još letos, sada je objavljen white paper kao i izveštaj o napretku iz pera firme DeCurret. Ova kompanija je sekretar projekta koji je okupio 74 japanske firme u konzorcijum za ostvarivanje digitalnog jena. Za razliku od kineskog pristupa koji bankarski sistem priprema za digitalni novac široke upotrebe, japanski model je usmeren na poslovne transakcije, te će digitalni jen funkcionisati slično kao što sada funkcionišu bankarski depoziti. U tom smislu, konzorcijum i jeste stastavljen od giganata, poput firmi Japan Post Bank, Nippon Telegraph & Telephone Corp., East Japan Railway, te Mitsubishi Corp.
Za razliku od nekih drugih država, sa konzorcijumom sarađuju lokalne vlasti, dok japanska centralna banka, i državna ministarstva sprovode samo nadzor nad projektom. Prvo testiranje očekuje se u januaru kada će digitalni jen biti sredstvo plaćanja u automatskom izvršavanju ugovora u pomorskom prevozu u slučajevima poravnanja. Takođe je u planu nova vezija tržišta za NFT do kraja 2022. godine.
Ceo izveštaj možete pročitati ovde…
Shiba-inu igra za Napoli
Čuvajte se fejkera. Samo Floki Inu je pravi šiba-token! E, pa izgleda da jeste. Tim developera iza kriptonovčića FLOKI potpisao je sponzorski ugovor sa fudbalskim gigantom, timom Napoli. Šibica sa vikinškim šlemom krasiće leđa dresova Napolija, a reklame će biti na domaćem terenu tokom cele sezone.
Posle Tajsona, Napoli je sledeća adresa sa koje će promocija tokena krenuti još jače. Kreatori tokena žele da stvore “narodni” novčić koji će biti u širokoj upotrebi, pa je partnerstvo sa poznatim brendovima imperativ. Serena Salvione izjavila je ispred kluba Napoli da je zadovoljna što su našli zajedničke vrednosti sa developerima, te da je partnerstvo izraz kreativnosti koju Napoli podržava i ispoljava.
Vest se nalazi na sajtu kluba…
Paris Hilton i kriptoinvesticije
Okej, to je to. Paris Hilton ulaže u blokčejn tehnologije. Ne znam šta još treba da se desi da bi kriptotehnologije bile proglašene za mejnstrim. Šalu na stranu, Paris je samo jedna od investitorki koja se pridružila dokapitalizaciji neprofitne fondacije ORIGYN. Osim nje, investitori su Table Management, Polychain Capital, Coinko, Vectr Ventures, Carter Reum, Div Turakhia, GD10 Ventures i drugi. Vrednost investicione runde bila je oko 20 miliona dolara, čime je vrednost fondacija skočila na gotovo 300 miliona. Fondacija je posvećena upotrebi novih tehnologija u rešavanju problema identifikacije, autentifikacije i dokaza vlasništva za predmete velikih vrednosti. Njihova delatnost uključuje kolekcionarske zbirke, umetnine, digitalne medije, ali i luksuzne proizvode. Veliki deo aktivnosti fondacije tiče se razvoju novih metoda autentifikacije. Naravno, fondacija se oslanja na blokčejn, konkretno NFT tehnologije u zaštiti identiteta vlasnika i sertifikaciji. Znate ono, kupili ste jahtu jedinstvenu na svetu, valja to nekako dokazati i zaštititi da vam prestiž ne bi ugrozile jeftine kopije…
Ponosnu izjavu fondacije pročitajte ovde…
Tokens.com kupio virtuelno imanje za 2.8 miliona dolara
Investicije u digitalnu imovinu nisu novost. Ali jeste da je Tokens.com kupio 116 parcela virtuelnog zemljišta u metaverzumu Decentraland-a. Čime je obavljena najskuplja transakcija ove vrste na svetu. Svaka parcela ima oko pet kvadrata, što otprilike čini površinu od pola kvadratnog kilometra za celo imanje.
Ajd što je površina pozamašna, već se nalazi u centru distrikta Fashion Street, susedstva koje će u bliskoj budućnosti biti središte mode i e-trgovine u Decentralan-ovom metaverzumu. Transakcija je obavljena u kriptovaluti MANA, tačnije 618,000 MANA, što je trenutno blizu tri miliona dolara. Kupac je zapravo odsek kompanije Tokens.com, pod nazivom Metaverse Group.
Procenjuje se da je modna industrija veliki interesent za promociju i e-trgovinu unutar metaverzuma, pa Metaverse Group već planira partnerstva sa gigantima industrije. Namera im je da promovišu brendove i proizvode, kao i njihove virtualizovane verzije. Gucci i Nike su već stupili u metaverzum. Gucci je imao virtuelnu modnu instalaciju u saradnji sa Roblox-om, dok je Nike otvorio Nikeland, virtuelni prostor za korisnike. Transakcija sa Tokens.com pogodovala je MANA tokenu, čija je vrednost skočila za gotovo 60% samo u jednoj nedelji…
Comment section
0 comments